قسمتی از نامه ی عمر به معاویه
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

متن نامه عمر به معاویه به نقل از کتاب «مثالب النواصب» که بر حق بی شرمانه ترین نامه دنیاست.

در سفارش [و نامه] به معاویه آمده است که:

 پس به فاطمه گفتم: اگر [علی از خانه] خارج نشود، هیزم زیادی می‌آورم و این خانه را آتش می‌زنم و هر کس را در آن است، بیرون خواهم آورد؛ مگر این که علی بیعت را بپذیرد.

 و به خالد گفتم: این افرادمان را بفرست تا هیزم فراوانی جمع کنند و آتش[نیز] بیاور. وقتی [خالد] آمد، گفتم:

 ای فاطمه! من، آتش را روشن خواهم کرد.

 پس [فاطمه] گفت: [آتش] بر تو باد ای دشمن خدا و دشمن رسولش و دشمن امیرالمؤمنین!

 پس با دستم به تیرک عمودی درب کوفتم که آن را باز کنم، [تا خود و]همراهانم، وارد خانه شویم. پس او با دستش به درب ضربه زد تا مانع از باز کردن درب شود. پس [باز کردنِ درب] برایم سخت شد و با شلّاق به دستش زدم و با پا به درب لگد زدم و این در حالی بود که شکمش را به درب چسبانده بود.

hojom 300x190 بي شرمانه ترين نامه دنيا

 [در این موقع] شنیدیم که فریادی عمیق کشید و گفت: ای پدر جان! با [فرزند] محبوب و دختر تو این چنین می‌کنند. آه، فضّه! مرا دریاب که جنینم کشته شد.

 و شنیدیم [و متوجّه شدیم] که درد زایمان او را گرفته، در حالی که پشت به دیوار چسبانده بود. پس درب را هل دادم و وارد شدم و او با چهره‌ای که نورش چشمم را می‌زد، به سمت من آمد و من، از روی پارچه و روسری‌ای که به سر داشت به صورتش چنان سیلی زدم که در نتیجه، گوشواره‌اش پاره شد و بر زمین افتاد…


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط س.ع.م