سوال16
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

منابع حدیث:  مسند احمد بن حنبل ج1 ص11 و 159 و 333 - الکشف و البیان ثعلبی ج7 ص182 - مناقب خوارزمی ص7و8 -جامع البیان طبری ج11 ص148 - تاریخ الامم و الملوک ج2 ص217 - شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج13 ص211 - الکامل ابن اثیر ج2 ص63 - جمع بین الصحیحین که مفصل ذکر نشده منبع - دلائل النبوة بیهقی ج2 ص179- المختصر فی اخبار البشر ج1 ص116- سیرة الحلبیة ج1 ص285- خصائص العلوی نسائی ص86- مستدرک علی صحیحین نیشابوری ج3 ص143- ینابیع المودة ج1 ص312- کفایة الطالب شافعی ص205- الابطال و عبادة المبطولة ( ترجمه کتاب تاریخ توماس کارلیل) ص56( کتب تاریخی متفرقه بود آخری(

مضمون حدیث: هنگامی که آیه ی و انذر عشیرتک الاقربین بر رسول اکرم صلی الله علیه و آله نازل شد حضرت نزدیکان قریشی اش را دعوت نمود و ران گوسفندی و قدری نان و صاعی شیر در خانه عمویش ابوطالب آنها را مهمان کرد و نزدیکان خندیدند و گفتند که محمد صلی الله علیه و آله غذای یک نفر آماده کرده و بعد حضر فرمود: کلوا بسم الله پس آنقدر خوردند تا سیر شدند و میگفتند : محمد صلی الله علیه و آله غذا را سحر کرده! بعد مدتی حضرت خطبه ای خواند و شاهد مقصود این است که فرمود: ای فرزندان عبدالمطلب خداوند مرا مبعوث کرد بر همگان و به خصوص شماها و من شما را دعوت میکنم به 2 کلمه که بر زبان سبک و بر ترازوی اعمال سنگین است و به وسیله ی این 2کلمه  بر عرب و عجم مالک شوید و جمیع امم تحت انقیاد شما درآیند و به این 2 کلمه به بهشت میروید و آن 2 کلمه شهادت به وحدانیت خدا و رسالت من است پس اول کس از شما که دعوت مرا بپذیرد برادر و وارث و وزیر و خلیفه ی بعد من خواهد شد و این جمله آخر را 3بار تکرار کرد. هیچ کس بلند نشد هر 3بار مگر علی علیه السلام و میگفت: من یار و وزیر تو هستم ای نبی خدا. بعد رسول اکرم صلی الله علیه و اله فرمود:به درستی که علی  برادر وصی و خلیفه من است. تو برادر وصی و خلیفه هستی.

اما سؤال ما: جواب مرا بدهید مخالفین : با اینکه خودتان معترفید خود پیغمبر صلی الله علیه و آله از جانب خدا در همان روزهای اول بعثت علی علیه السلام را به عنوان جانشین بلافصل بعد خودش معرفی کرد حال شما چرا دنبال ابوبکر و عمر رفتید و علی علیه السلام را مقدم و تبعیت نکردید؟

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط س.ع.م