آیا عایشه ام المؤمنین است؟
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

 

آیه ای که در آن زنان پیامبر صلی الله علیه و آله را مادران مومنین خوانده این آیه می باشد :

النبی اولی بالمومنین من انفسهم و ازواجه امهاتهم.

پر واضح است منظور از اینکه همسران پیامبر مادران مومنین هستند جواز نگاه محرمیت و یا ارث بردن مومنین از آنان و یا حکم عدم ازدواج با دختران آنان و … نمی باشد بلکه منظور این آیه حکم حرمت ازدواج با زنان پیامبر صلی الله علیه و آله است چنانکه اکثر تفاسیر چه شیعه و چه سنی این را بیان داشته اند .

همچنین آیه مذکور دلیلی بر مومن بودن و یا مورد تایید بودن تمام زنان پیامبر صلی الله علیه و آله نمی شود بلکه این اصلی مسلم و قطعی است که ملاک ایمان هر شخصی بندگی و سرسپردگی او به دستورات خداوند و رسول او و جانشینان به حقش می باشد و قرابت و خویشاوندی به تنهایی در ایمان فرد نقشی ندارد مانند پسر حضرت نوح علیه السلام و یا زنان ناپاک پیامبران الهی حضرت لوط ونوح علیهم السلام همچنانکه قرآن هم به صراحت می فرماید : ای زنان پیامبر چنانکه هر یک از شما فحشایی آشکار مرتکب شود عذاب او مضاعف خواهد بود …احزاب /۳۰ و یا بنگرید به آیات ۴ و۵ سوره تحریم که می فرماید اگر شما دو زن توبه نکنید و …..شما را طلاق خواهد داد و از شما بهتر و …..نصیبش می گردد . پس به لفظ ساده معلوم می شود خبرهایی بین زنان پیامبر بوده مخصوصا آن دو زن .
در پایان باید گفت که مخالفت و دشمنی عایشه با حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام امری انکار ناپذیر است که درتاریخ شیعه و سنی ثبت گردیده است. به عنوان یک نمونه آشکار آن ، بر پا کردن جنگ جمل و مبارزه کردن او با امیر مومنان حضرت علی علیه السلام بود . همان علی که پیامبر درباره ایشان فرموده بود : حق با علی و علی با حق است ( مبارزه با حق ؟!) و در جای دیگر فرموده بود دوستی علی ایمان و دشمنی او کفر است (ابن مغازلی در مناقب الامام علی بن ابیطالب علیه السلام ص ۱۶۲) و یا حدیث ثقلین و …


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط س.ع.م