احادیث لعن
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

1.فی رسالة قطب الراوندی عن ابن بابویه بإسناد عن ابی عبدالله علیه السلام : ما انتم والله علی شیء مما هم فیه و ما هم مما شیءٍ انتم فیه فخالفوهم و ما هم من الحنیفة علی شیءٍ
ترجمه : به خدا نیستید شما موافق در چیزی که آنها (مخالفین ) در آن عقیده و باور دارند و آنها نیز موافق نیستند بر آنچه که شما عقیده دارید پس با آنها مخالفت کنید ...

2. عن ابی عبدالله سنان قال ابوعبدالله علیه السلام لیس بینکم و بین من خالفکم إلا المتمر قلت بأشیٍ متمر قال علیه السلام الذی تسمونه التر فمن خالفکم فابرئوا منه و إن کان علویا فاطمیا .
ترجمه : بین شما و بین مخالفین شما مگر متمر نیست . گفتم به حضرت که متمر چیست فرمود : چیزی است که آن را شاغول ( میزان ) می نامند پس هر کس مخالفت کرد با آن از او اگر چه علوی و سید باشد .

3. عن ابی مالک الجهنی قال سمعت اباعبدالله علیه السلام یقول : ثلاثة لا یکلمهم الله یوم القیامة و لا ینظر الیهم و لا یزکیهم و لهم عذاب الیم : من إدعا اماما لیست امامته من الله و من جحد اماما امامته من عند الله عزوجل و من زعم أن لهما فی الإسلام نصیبا
ترجمه: 3 گروه هستند در روز قیامت که خدا با آنان سخن نمی گوید و نگاهشان هم نمی کند و پاکشان هم نمی گرداند و برایشان عذاب دردناکیست :1. کسی که ادعا کند امامی را در حالی که امامتش از جانب خدا نیست ( سنیان که عمر را ادعا می کنند ) 2. کسی که انکار نماید امامی را که امامتش از جانب خداست و کسی که گمان کند که برای این 2 *  در اسلام نصیبی است.

 * منظور اینجا ممکن است از آن دو به عمر و ابابکر برگردد و نیز ممکن است به آن 2 گروه بگردد که برای این 2 گروه در اسلام نظیری هست...                      کافی ج1 ص436 ح4

3. قال الصادق علیه السلام : من شک فی کفر اعدائنا و الظالمین لنا فهو کافر
ترجمه : هر کس در کفر اعداء ما و ظالمین ما شک کند قطعا خودش کافر است . بحار الأنوار ج27 ص62

4. لیس الناصب من نصب لنا اهل بیت علیه السلام لأنک لا تجد رجلا یقول أنا ابغض محمد و آل محمد علیهم السلام و لکن الناصب من نصب لکم و یعلم أنک تتولنا و أنکم من شیعتنا .

ترجمه : کسی ناصبی نیست زیرا تو کسی پیدا نمی کنی ( از اهل سنت عمر ) که بگوید : من از محمد و آل محمد بغض دارم ولیکن ناصب کسی است که نصب کند ( بغض نشان دهد ) شما را چرا که آنها می دانند که شما ولایت ما را داریدو از شیعیان ما هستید !!!!           منبع :  علل الشرایع

5. سئلت ابی عبدالله علیه السلام : من نصب علی علیه السلام حربا کان کمن نصب رسول الله صلی الله علیه و آله ؟ فقال : ای و الله و من نصب لک انت لاینصب لک إلا علی هذا الدین کما کان نصب لرسول الله .
ترجمه : راوی می گوید پرسیدم از امام صادق علیه السلام : هر کس علی علیه السلام را نصب کند ( و از او برائت نماید ) از روی دشمنی مثل کسی است که نصب پیغمبر الله صلی الله علیه و آله کرده ؟ گفت حضرت : آری به خدا و نیز هر کس که تو را نصب کند و برائت بجوید از تو زیرا تو دنبال روی همین دینی لذا نصب تو ( شیعه)  نصب رسول خداست !!!!!!!           منبع : محاسن برقی ج27 ص238

6. عن اسماعیل بصری قال : سمعت اباعبدالله یقول : تقعدون فی مکان تحدثون تقولون ما شئتم و تبرئون ممن شئتم و تولون ممن شئتم قلت : نعم قال : هل العیش إلا ذلک ؟ 

ترجمه : حضرت می پرسید : نشسته اید در مکانی و حدیث می کنید و می گوید آنچه که می خواهید و برائت می جویید از آنچه می خواهید ( جبت و طاغوت و اتباعشان ) و بحث هایی ولایی می کنید از آنچه می خواهید ( اهل بیت ) گفتم : بله . حضرت فرمود : آیا عیش غیر از این هم هست ؟   منبع : فروع کافی.

7. قال الصادق علیه السلام : المنکر لآخرنا کالمنکر لأولنا
ترجمه : منکر آخرین ما مثل منکرین اولین ما اهل بیتند ( در خلافت و ولایت )

8. عن ابی عبدالله یعفور عن ابی عبدالله علیه السلام : أبی الله أن یعرف باطلا حقا و أبی الله أن یجعل الحق فی قلب المؤمن باطلا لا شک فیه و أبی الله أن یجعل الباطل فی قلب  الکافر المخالف حقا لا شک فیه و لو لم یجعل هذا هکذا ما عرف حق
ترجمه : ابا دارد خدا از اینکه باطلی را حق جلوه دهد و ابا دارد خدا از اینکه قرار دهد حقی را در قلب مؤمن باطل و شکی درش نیست و ابا دارد که خدا  قراردهد باطلی را در قلب کافر مخالف حق و نیست در آن شکی ...

سوال آیا مستضعف داریم ؟

9. قال ابوعبدالله علیه السلام : من عرف إختلاف الناس فلیس بمستضعف .   
ترجمه : هر کس به مقداری بداند که بین مردم ( در دینشان ) اختلاف است  دیگر مستضعف محسوب نمی گردد .        منبع : کافی ج2 باب المستضعفین

10.عن ابی عبدالله علیه السلام قال : لیس الیوم مستضعف ، ابلغ الرجال رجالا و النساء نسائا
ترجمه : امروزه دیگر مستضعفی وجود ندارد مردان مردان دیگر را تبلیغ و آگاه می سازند و زنان هم همینطور.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط س.ع.م