اشکال55
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

 اتفاق جمهور مفسرین و محدثین اعم از شیعه و سنی بر آن است که آیه ی شریفه:" انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزکوة و هم راکعون" در شأن امیرالمؤمنین علی علیه السلام نازل شد پس از آنکه حضرت در رکوع نمازش انشگتر مبارکش را به مسکین انفاق کرد و خداوند به وسیله ی این قضیه، نشانه ای دیگر برای ولایت بلافصل حضرت بعد از نبی اکرم صلی الله علیه و آله به وسیله ی این آیه قرار داد.

 

منابع مخالفین: تفسیر کبیر فخر رازی :ج12 ص26 - الکشف و البیان ثعلبی :ج4 ص80 - الکشاف زمخشری :ج1 ص635 - جامع البیان طبری ج4 ص389 ح9522 الی 9524 - الجامع الاحکام القرآن قرطبی ج6 ص221 - مدارک التنزیل نسفی ج1 ص328 - غرائب القرآن ج1 ص461( هامش تفسیر طبری ج6 ص167) - اسباب النزول نیشابوری ص133 - احکام القرآن جصاص ج4 ص102 - انوار التنزیل بیضاوی ج1 ص439 - الدر المنثور ج2 ص519 - فتح القدیر ج2 ص53 - روح المعانی آلوسی ج3 ص334 - معالم التنزیل بغوی ج2 ص47 - مطالب السئول محمد شافعی ص125 و 126 باب7 فصل7 - شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید ج13 ص277 - تفسیر الخازن بغدادی ج2 ص56 - ینابیع المودة قندوزی ج2 ص177 ح503 باب 56 - تاریخ دمشق ابن عساکر ج42 ص357 - تذکرة الخواص ابن الجوزی ص24 باب2 - شرح المواقف جرجانی ج8 ص360 - فصول المهمة ج1 ص580 و 581 فصل1 - معجم الاوسط طبرانی ج7 ص130 - مناقب ابن مغازلی ص311 الی314 - کفایة الطالب گنجی شافعی ص229 باب61 - شرح تجرید قوشجی ص368 - نور الابصار شبلنجی ص158 - ریاض النضرة طبری ج3 ص178 - کنزالعمال متقی هندی ج13 ص108 - الوسیط نیشابوری ج2 ص201 - البحر المحیط ج3 ص525 - المحرر الوجیز ج2 ص208 - معرفة علوم الحدیث ص102 - شواهد التنزیل حسکانی ج1 ص209  ح216 الی 240 - تفسیر القرآن العظیم ابن کثیر ج2 ص64 - نظم درر السمطین زرندی ص86 - فرائد السمطین حموینی ج1 ص187 - المنار رشید ج6ص442 - تفسیر ارشاد العقل السلیم ابی المسعود ج2 ص52 - النکت و العیون ج2 ص49 و...

اما سؤال: مخالفین جواب بدهند: خودتان می دانید و علمایتان هم اعتراف کرده اند که آیه شریفه :  " انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزکوة و هم راکعون"  بالصراحة اعلام می کند که ولی مؤمنین آن مؤمنی ست که در حال رکوع زکات به فقیر داده است و به با روایات متواتری که در کتب مسلمین آمده است مقصود از آن مؤمن علی بن ابی طالب علیه السلام است پس چرا با این حساب شما به دنبال عمر و ابابکر رفته اید؟ آیا این عین گمراهی نیست؟ تبعیت نکردن از فرامین الهی و نبوی چه عواقبی را به دنبال دارد؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط س.ع.م